窓辺で遠くを見凝めながらボ〜ッと次の個展のタイトルを考えていたら、突然に何の脈絡も理由もなく「ホイホイのス〜イスイ♪」と呟いてしまった。一瞬?の後に、この詞が自分の本質の一部を表しているのを否めないことに気付き、直ちに個展のタイトルとすることに決めた。だが、本来の私はホイホイのス〜イスイな人ではない。むしろシリアスな人間だ。事実、昨年の金柑画廊での展示では崖っぷちにいる状況を表すタイトルを付けた。それが、事態が好転したわけでもないのに今年はホイホイのス〜イスイである。実はとっくに崖から落ちていて、気が付かないまま崖下で成り行きの日々を送る内に気が緩んでいたのかもしれないが、そんなことを探る気も起きないタイトルである。
私はシリアスでありホイホイのス〜イスイであるというラビリンスに脚を踏み入れているのかも知れない。
(広瀬良二)
金柑画廊は、広瀬良二「ホイホイのス〜イスイ」を10/10(土)から 11/1(日)まで開催いたします。
近年精力的に発表を続けている広瀬良二は、当初は古い物や古紙などを使った平面・立体作品を手掛けていましたが、最近ではそういった古いものを素材に使うことへのこだわりから解放されつつ、色も意識的に取り入れるような作風へと変化してきました。彼の持つ独特な緊張感も少し印象を変えながら、おおらかさも匂わせるような伸びやかな作風へと変容しています。今回の「ホイホイのス~イスイ」という、響きも字面もこちらの力が抜けてしまうようなゆるい響きのタイトルからは、”崖っぷち”(ご本人曰く)から”広瀬良二”自身がヒョロっと見え隠れするような姿を想像してしまいます。気が抜けるようなゆるさは、案外しなやかに物事をかわしていけるから、もしかしたら最強なのかもしれません。
(太田京子|金柑画廊)
----------
I was staring at the window, staring into the distance and thinking about the title of my next solo exhibition, when I suddenly muttered, "Hoi-Hoi no Soo-Issui..." without any context or reason. For a moment? After the first part of the title, I realized that this lyric undeniably represents a part of my essence and immediately decided to use it as the title of my exhibition. However, I am not a "Hoi-Hoi no Soo-Issui" person by nature. Rather, I am a serious person. In fact, I titled my exhibition at Kinkan Gallery last year to represent the situation on the precipice. But this year it is "Hoi-Hoi no Soo-Issui", even though things have not improved. In fact, I may have fallen off the cliff long ago and was loosened up while I spent my days going down the cliff without realizing it, but it's a title that I don't even want to explore.
Maybe I'm stepping into the labyrinth of being both serious and "Hoi-Hoi no Soo-Issui".
(Ryoji Hirose)
Kinkan Gallery is pleased to announce a solo exhibition by Ryoji Hirose "Hoi-Hoi no Soo-Issui" from October 10 to November 1.
In recent years, Ryoji Hirose has been actively showing his works. He used to work with old objects and old paper in two-dimensional and three-dimensional works, but recently he has freed himself from his obsession with using old objects as materials and has changed his style to consciously incorporate colors. His uniqueness has changed a bit, and his style has become more relaxed, with a hint of generosity. The title of this exhibition, "Hoi-Hoi no Soo-Issui", which has a loose sound that makes us lose our strength in terms of both the sound and the words, I can't help but imagine that Ryoji Hirose has been showing and hiding himself on the edge of a cliff (as he says ) with playfully. This laxity is perhaps the strongest, because it allows us to deal with things in a flexible way.
(Kyoko Ota, Kinkan Gallery)
----------
※新型コロナウイルス感染症の拡大防止のため、安全を考慮して入場制限をさせていただく場合がございます。
※通常の営業時間とは異なりますので、ご注意ください。
*In order to prevent the spread of the new coronavirus infection, admission may be restricted for safety reasons.
*Please note that these are different from our normal business hours.